„БДЖ – Пътнически превози” ЕООД ще осигури допълнителни вагони към състава на влака с реновирания парен локомотив № 46.03

Парен локомотив № 46.03
Парен локомотив № 46.03

На 18-и октомври (неделя) „БДЖ – Пътнически превози” ЕООД ще осигури още два допълнителни вагона към състава на влака с парен локомотив № 46.03, движещ се по направление София – Банкя – София. По този начин ще бъде осигурена възможност на още 144 пътници да се включат в атракционното пътуване. Допълнителните вагони се пускат във връзка с повишения интерес към реновирания ретро локомотив и изчерпаните вече билети.

Припомняме, че на 17-и и 18-и октомври реновираният парен локомотив № 46.03 ще пътува в състава на влакова композиция по маршрута София – Банкя – София за първи път след неговото възстановяване за движение. Влакът от София за Банкя ще тръгва от Централна гара София в 10:00 ч. В обратното направление композицията с ретро локомотива ще заминава от гара Банкя в 12:00 ч.

Цената на билета за пътуване в двете посоки е 3.50 лв. (с включени запазени места). Билетите се продават предварително и са със задължителна резервация на седящи места. Децата до 7-годишна възраст пътуват безплатно. Тяхната възраст ще се удостоверява с акт за раждане или копие от него при закупуването на превозните документи.

Билети за пътуване с могат да бъдат закупени от билетните каси за предварителна продажба на Централна гара София, както и от железопътните бюра в гр. София, намиращи се в Центъра за комплексно транспортно обслужване на населението (ЦКТОН) в НДК и на ул. „Гурко” № 5.

***

Кратка историческа справка за парен локомотив № 46.03

Парният локомотив с експлоатационен № 46.03 е произведен през 1931 г. в Полската локомотивна фабрика „H. CEGIELSKI – POZNAN”, с фабричен № 203, тип Тт 1-6-2. Той е представител на най-мощните парни локомотиви в България, най-големите тендерни машини в Европа, първите и всъщност единствените у нас с две безребордни колооси в ходовата си част. Локомотив № 46.03 е уникално постижение в локомотивостроенето.

Всички локомотиви от серия 46.00, всеки от които за персонала в софийския район бе просто „баба Меца” – едно нарицателно, получено заради компактната им конструкция, не особено висока конструктивна скорост и голямата им сила, прекарват тежките товарни влакове през Владая и Разменна до замяната им с дизеловата тракция в периода 1967 – 1969 г.

Парен локомотив № 46.03 е със система „Zwilling”.

По време на своята работа като локомотивен огняр в депо София на този локомотив е работил поетът-революционер Никола Йонков Вапцаров.

Трудно може да се намери друга железопътна администрация, която да е използвала в продължение на 50 години без прекъсване такива тендерни локомотиви при условията на една редовна експлоатация.

Експлоатационният живот на парен локомотив № 46.03 е около 44 години.

 

 

 

 

Новини

Полезно от БДЖ

Групови пътувания

Групови пътувания

РЕГЛАМЕНТ ЗА ОРГАНИЗИРАНЕ НА ГРУПОВИ ПЪТУВАНИЯ НА ДЕЦА, УЧЕНИЦИ И СТУДЕНТИ 1. Групата е необходимо да се състои минимум...

Застраховка – „Злополука на пътници“

Застраховка – „Злополука на пътници“

„БДЖ - Пътнически превози” ЕООД, като лицензиран железопътен превозвач, извършващ обществен превоз на пътници има...

Debug: ??x??