Влак спря принудително заради нередовни пътници от ромски произход

На 09.09.2005 г., в 5:53 ч., на спирка Розино, група от около 100 роми се качва в пътнически влак, движещ се по маршрут Карлово – София (тръгва в 5:20 ч.). Ромите не са били предварително снабдени с превозни документи и остро са се възпротивили на издаването на билети във влака. Независимо от бурната реакция на нередовните пътници, превозната бригада (кондуктори и началник влак) е изпълнила стриктно задълженията си. Обстоятелствата са ги принудили да предприемат крайна мярка – последователно спиране на влака на няколко гари, за да бъдат издадени превозни документи на ромите преди да слязат от влака. Поради тази причина влакът е престоял принудително на гарите Стряма (5 минути престой), Копривщица (17 минути престой) и Пирдоп (2 минути престой).
Допълнително усложнение в експлоатационната обстановка е внесло държанието на друг пътник в същата влакова композиция (не е от ромската група), който е насочил нож и е отправял открити заплахи към служителите на железопътната компания. Опасното поведение на мъжа не е прецедент. По информация на превозната бригада той се е държал по идентичен начин при предишни пътувания.
"ХОЛДИНГ БДЖ" ЕАД своевременно са алармирали Транспортна полиция за инцидентите. Реакцията им е била мигновена и от днес, в продължение на две седмици, този влак ще бъде охраняван от двама представители на Транспортна полиция.
"ХОЛДИНГ БДЖ" ЕАД се извиняват на редовните пътници за причиненото неудобство от закъснението на влака. Националният железопътен оператор за пореден път изразява ясна и твърда позиция по отношение на нередовните пътници. Те ще бъдат постоянно контролирани и санкционирани, дори чрез крайни мерки като принудително спиране на композиции. Припомняме ви, че подобни инциденти с нередовни пътници от ромски произход са ежедневие в работата на служителите на железницата.

Новини

Полезно от БДЖ

Права и задължения на пътниците

Права и задължения на пътниците

ИНФОРМАЦИЯ за прилагането на Регламент (ЕО) № 1371/2007 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 23 октомври 2007 г....

Рекламации и възстановяване на суми

Рекламации и възстановяване на суми

Пътник може да се откаже от пътуване не по-късно от 3 часа преди заминаването на влака, за който важи билета, като го...

Debug: ??x??