Пламен Пешаров: Удължаваме срока за получаване на оферти в процедурата за ремонт на локомотиви, за да получим най-добри условия на услугата

„Удължаваме срока за получаване на оферти в процедурата за ремонт на локомотиви, за да дадем възможност на повече фирми, които имат интерес да участват в нея. В процедурата могат да участват както български компании, така и от целия Европейски съюз. На националния железопътен превозвач е необходима компания, която предлага най-добри условия като качество и бързина на изпълнение на услугата”.

„Удължаваме срока за получаване на оферти в процедурата за ремонт на локомотиви, за да дадем възможност на повече фирми, които имат интерес да участват в нея. В процедурата могат да участват както български компании, така и от целия Европейски съюз. На националния железопътен превозвач е необходима компания, която предлага най-добри условия като качество и бързина на изпълнение на услугата”. Това заяви пред медии управителят на „БДЖ – Пътнически превози” Пламен Пешаров след взетото решение да се удължи срока за подаване на оферти за участие в обществена поръчка с предмет: „Извършване на планова техническа поддръжка (ТП, МПР и ГПР) и извънпланова техническа поддръжка (РН) на електрически локомотиви серия 46200 и електрически локомотиви 44001 и 44002, собственост на „БДЖ – Пътнически превози” ЕООД за тригодишен период”.

„Ремонтът на локомотиви е комплексна услуга и ние възлагаме на външен изпълнител само онази част, която не може да бъде извършвана от служители на дружеството. Това са специфични дейности, свързани например с електрониката на тяговия подвижен състав, софтуер и настройките“, подчерта Пешаров. По думите му е напълно недопустимо процедура със състезателен характер да бъде определяна като нагласена, след като всички условия са публични и достъпни за имащите интерес да участват компании.

Пламен Пешаров заяви, че изискването към участниците е да направят оферта за ремонт на км/пробег, като това ще гарантира качеството на услугата и ще предотврати извършването на фиктивни ремонти. „Сумата, която е обявена в процедурата е прогнозна стойност. Никъде в документацията няма изискване ремонтите да се извършват за 8 часа. В София и около нея има минимум 5 бази, подходящи за изпълнението на предмета на поръчката“, добави още той.

Безопасността на пътниците и качеството на услугата е основен приоритет за ръководството на БДЖ и с това няма да правим никакъв компромис, категоричен беше управителят на  „БДЖ – Пътнически превози”.